1/16/2018

Happy Birthday King Yellow Man! (歌詞訳紹介あり)

昨日1月15日はKing Yellow Manの62歳の誕生日でした!

HAPPY BIRTHDAY KING YELLOW MAN!

ネグリルで生まれ、アルビノ(生まれつき肌の色素が薄い病気)であることを理由に孤児となってしまうのですが、音楽で成功した人がたくさん輩出されているキングストンの Alpha Boys Schoolで教育を受けます。80年にデビューし、国内外の多くのアーティストと活動し、81年にはダンスホールレゲエアーティストとして初のアメリカでのメジャー進出を果たしました。

今日は彼の定番Classicである、1983年にリリースされたI'm Getting Married In The Morningの歌詞をご紹介します。

Yellow Man / I’m Getting Married In The Morning



Do you take this man for your lawful husband? Yes! I do
あなたはこの男性と結婚しますか?はい、結婚します。
And do you take this lady for your lawful wife? Yes, I do
あなたはこの女性と結婚しますか?はい、結婚します。

*Chorus*
I'm getting married in the morning
おれは朝になったら結婚するんだ
Ding dong! You hear the church bell ring
ディンドン!教会のベルが鳴るのが聞こえるぞ
She have mi yellow baby and I'm gonna?
彼女は俺の黄色い赤ん坊を生み、俺の所にもやってくる?
So take me to the church on time
だから約束の時間に教会に連れてってくれ

But hear me man!
俺の話を聞け!

Say if you think I'm sexy, cho little girl reach out and touch me
もし君が俺のことをセクシーだと思ったら このお嬢さんは俺の所に来て俺に触れるんだ
If you really need me, cho little girl reach out and tell me
もし君が僕と本当に一緒にいたいのなら このお嬢さんは俺の所に来て俺に言うんだ
And, give me your loving, give me your loving
私を愛して、私を愛して、って
Don't forget about the all night squeezing
夜通し愛し合ったことを忘れるないで、って
Don't forget about the hugging and teasing
ハグしたりイチャイチャしたことを忘れるないで、って

(*繰り返し)
I'm getting married in the morning
おれは朝になったら結婚するんだ
Ding dong! You hear the church bell ring
ディンドン!教会のベルが鳴るのが聞こえるぞ
She have mi yellow baby and I'm gonna?
彼女は俺の黄色い赤ん坊を生み、俺の所にもやってくる?
So take me to the church on time
だから約束の時間に教会に連れてってくれ

Say on my way me a go to?
どこへ向かってるかって?
On my way me a go to?
どこへ向かってるかって?
Me? Mi wife? Name Susan
俺?俺の奥さん?名前はスーザン
Say? Husband I beg you sing a love song
さあ、私の愛するご主人様 私にラブソングを歌ってちょうだい
If you ever change your mind about leaving, leaving me behind
もしかして心変わりして私の元から消えようって思ってるの?

Say honey bring it to me, bring your sweet loving
ねえハニーこっちへ来て愛してちょうだい
Bring it alone to me. Yeah! Yeah! Yeah!
一人でこっちに来てちょうだい、ねえ、ねえ

Say that mi wife is a part of mi life
俺の奥さんは俺の人生の一部なんだ
Mi wife is a part of mi life
俺の奥さんは俺の人生の一部なんだ
Say some a married and some a divorced
結婚する人もいれば、離婚する人もいる
Some a them a talk 'bout married life to
結婚生活についてあれこれいう人もいるだろ
But tell you Yellowman the girls them love the most
だけど言っとくけど、女の子たちが一番好きなのはYellowmanだってことさ
But when it comes to? Yellowman?
だけどそれがいつって話さ?Yellowman?

(*繰り返し)


Say that a mi a the husband you a the wife
俺が夫で 君は妻
My fry the chicken and you boil the rice
俺はチキンを揚げ、君がご飯を炊く
Me sweet like sugar and me nice like spice
俺は砂糖みたいに甘く、君はスパイスみたいにいい味を出すんだ
They say that me have one good?
みんな俺をうらやましがるぜ
But this come to? Fathead?
そんなことあるか?バカタレ!

(*繰り返し)

Roses are red my love but violets are blue
薔薇は赤い俺の愛 だけどスミレは青い
Sugar is sweet my love but not as sweet as you
砂糖は甘い俺の愛 だけど君ほどは甘くないさ
======

現在当店にあるYellow Man / I’m Getting Married In The Morningは こちら



http://tingsandtime.shop-pro.jp/ 
Tings & Time Records
SHOP URL: http://tingsandtime.shop-pro.jp/

0 件のコメント:

コメントを投稿