4/25/2017

曲紹介 - The Heptones / Message From A Black Man -

今日のリリック紹介は、The Heptones / Message From A Black Man です。オリジナルはThe Whatnautsで1970年にリリース、1976年にThe Heptonesがカバーしました。この曲は強いメッセージを持つゆえ、The TemptationsにもカバーされているBig Tuneです。

The Heptones / Message From A Black Man



No matter how hard you try
どんなにお前が頑張っても
You can't stop me now
お前が俺を止めることはできないんだ
No matter how hard you try
どんなにお前が頑張っても
You can't stop me now
お前が俺を止めることはできないんだ

Yes, my skin is black
ああ、俺の肌は黒いからな
But that's no reason to hold me back
だが俺を阻止する理由はないんだ
Oh think about it, think about it,
考えてみるんだ、考えてみるんだ
Think about it, think about it
考えてみるんだ、考えてみるんだ
Think about it, think about it, think about it.
考えてみるんだ、考えてみるんだ

I have wants and desires just like you
俺にもお前のように希望や欲望がある
So move on aside cause i'm a-comin' through
だからそのために動くんだ
Oh no matter how hard you try you can't stop me now
どんなにお前が頑張ってもお前が俺を止めることはできないんだ
No matter how hard you try you can't stop me now.
どんなにお前が頑張ってもお前が俺を止めることはできないんだ

Yes, your skin is white
そうだ、お前の肌は白い
Does that make you right
それは正しいことなのか?
Walk on and think about it, think about it
歩いてよく考えてみるんだ、よく考えてみるんだ
Think about it, think about it
よく考えてみるんだ
Think about it, think about it, think about it.
よく考えてみるんだ

This is a message, a message to y'all
これはお前たちみんなへのメッセージだ
Together we stand divided we fall
皆が一緒になれば立ち、分裂すれば倒れる
Black is a color just like white
黒は白と同じ、色なんだ
Tell me how can a color determine whether
色がお前がいい奴か悪い奴かをどうやって決めるのか
You're wrong or right
教えてくれよ
We all have our faults yes we do
すべての人が過ちを犯したことがある
So look in your mirror (Look in the mirror)
だから鏡の中の自分を見てみろよ(鏡の中をみろ)
What do you see? (What do you see?)
何が見える?(何が見える?)
Two eyes, a nose and a mouth just like me.
俺とそっくりの二つの目、鼻と口だ

Oh your eyes are open but you refuse to see
お前の目は開いている、だが見ようとしない
The laws of society were made for both You and me
社会のルールはお前と俺の両方のために作られた

Because of my color I struggle to be free
自由になるためにもがき続けたこの肌の色のために
Sticks and stones may break my bones
大きな怪我をすることがあるかもしれない
But in the end you're gonna see my friend
でも最終的には お前は俺の友達に会うだろうよ

============
当店に在庫あります!
商品ページはこちら(レーベルはCoxsone )



http://tingsandtime.shop-pro.jp/ 
Tings & Time Records
SHOP URL: http://tingsandtime.shop-pro.jp/

0 件のコメント:

コメントを投稿