8/24/2017

曲紹介 Alton Ellis / Can I Change My Mind

本日は久しぶりの曲紹介、Alton Ellis / Can I Change My Mindです。69年にStudio Oneからリリースされたこの曲は、「僕」を裏切った彼女に対し別れを告げたものの、どうしても立ち去ることができない切ない想いを歌っています。

当店でお取り扱いの商品はこちら


She didn't bat an eye
As I packed my bags to leave
僕がその場を去ろうと荷物をまとめていた時
彼女は平然としていたんだ
I thought she would start to cry
僕は彼女が泣き出すんじゃないかと思ってた
I stood around my room and grieve
僕はぼんやりと立って悲しみに暮れたよ

You're the girl who fooled me this time
君は僕を裏切った女だ
She acted like I was the last thing on her mind
彼女は僕が自分の心に決めた最後の人であるかのように振舞っていた
I would like to start all over again
もう一度やり直したいんだ
Baby, can I change my mind?
ねえ君、考え直してもいいかな?

As I took one step
Towards that open door
僕は開かれたドアに向かって1歩踏み出した
Knowing all the time
よくわかっているさ
Oh Lord, I just didn't wanna go
ああ神様、僕だって行きたくなかったんだ

She didn't give me no sign
彼女は僕に何のそぶりも見せなかった
Nothing that would make me change my mind
僕の気持ちを変えさせるような仕草ひとつさえもね
But I would like to just to start all over again
でももう一度やり直したいんだ
Baby, can I change my mind?
ねえ君、考え直してもいいかな?

Oh I played mind games
僕は駆け引きをしていたんだ
Many times before
過去には何度もね
But people let me tell you all
だがみんな、言わせてくれ
Oh I never reached the door
僕はそのドアにはたどり着けなかった

But ooh, the wind is howl tonight
だがその晩、風はうめくように吹き
I keep lookin' back, but my baby's not in sight
後ろを見つめ続けていたが、僕のあの子は目に入ってこない
And I would like to start all over again
もう一度やり直したいんだ
Baby, can I change my mind?
ねえ君、考え直してもいいかな?
I just wanna change my mind
ただ、ただ考え直したいんだ
===========================
当店でお取り扱いの商品はこちら


http://tingsandtime.shop-pro.jp/ 
Tings & Time Records
SHOP URL: http://tingsandtime.shop-pro.jp/

0 件のコメント:

コメントを投稿